FAQ - Ofte stillede spørgsmål

Her kan du finde de spørgsmål vi oftest bliver stillet. Hvis du ikke finder svar på dit spørgsmål her, kan du i stedet sende spørgsmålet til os via vores kontaktformular.

Ofte stillede spørgsmål

Nedenfor kan du finde de spørgsmål vi oftest bliver stillet. Hvis du ikke finder svar på dit spørgsmål her, kan du i stedet sende spørgsmålet til os via vores kontaktformular.

 

 

FAQ

Business to Business

Business to Business

Dear Customers,

Due to public law restrictions, we do not sell goods to other business entities.

We apologize for any inconvenience.

Scandlines BorderShop GmbH

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sehr geehrte Kunden,

Aus rechlichen Gründen verkaufen wir keine Waren an andere Gewerbeunternehmen.

Etwaige Unannehmlichkeiten bitte wir zu entschuldigen.

Scandlines BorderShop GmbH

Åbningstider

Hvornår har BorderShop Puttgarden åbent?

Åbent alle ugens dage!

Mandag-onsdag fra kl. 04.00 til 20.00
Torsdag fra kl. 04.00 til 24.00
Fredag-lørdag fra kl. 00.00 til 24.00
Søndag fra kl. 00.00 til 20.00

Den 23. december fra kl. 00.00 til 20.00
Den 26. december fra kl. 04.00 til 20.00
Den 31. december fra kl. 00.00 til 13.00

Har BorderShop Puttgarden åben i højtiderne?

BorderShop Puttgarden holder lukket den 24., 25. december samt den 1. januar.

Den 23 december fra kl. 4.00 til 20.00
Den 26 december fra kl. 4.00 til 20.00
Den 31 december fra kl. 4.00-13.00

Alle andre dage på året er der åbent på følgende tidspunkt:

Mandag-onsdag fra kl. 04.00 til 20.00
Torsdag fra kl. 04.00 til 24.00
Fredag-lørdag fra kl. 00.00 til 24.00
Søndag fra kl. 00.00 til 20.00

 

Kontakt

Hvordan kommer jeg i kontakt med Kundeservice i BorderShop Puttgarden?

Du kan ringe til Kundeservice BorderShop Puttgarden på telefon +49 4371 505 405 i butikkens åbningstid.

Hvis jeg har spørgsmål til forudbestilling, hvem kontakter jeg så?

Ved spørgsmål til forudbestilling kan du ringe til  +45 72 68 63 41
i butikkens åbningstid.

Told

Hvor gammel skal man være for at købe alkohol og cigaretter i BorderShoppen?

Alderskravene ved afgiftsfri indførelse er:
Øl og vin (max. 16,4%) 16 år, spiritus og tobak 18 år.

Hvor meget må jeg have med over grænsen?

Her kan du se, de gældende toldregler.
Ellers henviser vi til de gældende toldregler i Danmark på Skats hjemmeside og i Sverige på Tullverkets hjemmeside.

Forudbestilling

Kan alle købe drikkevarer i dåser?

Køb af øl og vand i dåser er kun tilladt for kunder med bopæl i et skandinavisk land.

Betaler man pant?

Nej, man betaler hverken tysk eller dansk pant i BorderShop.

Men husk at der skal udfyldes en eksporterklæring ved køb af øl eller sodavand på dåse.

Kan jeg forudbestille alle varer?

Nej, det er desværre ikke alle varer, der kan forudbestilles. Du kan forudbestille de varer, der er markeret med en forudbestillingsknap.

Storkøb kan foretages fra Info-kiosken på DÆK 0 ved ankomst til BorderShop.

Hvorfor er der forskel i prisen mellem min ordre og hjemmesiden?

Prisen på de varer du forudbestiller, afhænger af den dag du vælger at afhente varerne. Det er altid den dag du henter varerne der bestemmer prisen på en vare, og ikke bestillingsdagen. Det kan betyde at der er tilbud der er løbet ud, og andre der er startet ift. hvad du ser lige nu på hjemmesiden.

Hvorfor kan jeg ikke lave en forudbestilling, der kan afhentes i næste uge?

Vi har valgt at man max. kan bestille tre dage frem for at sikre os, vi altid har de varer hjemme, som du ønsker at forudbestille.

Hvad sker der hvis jeg kommer for sent?

Vi gemmer din ordre hele dagen, så hvis du stadig kan benytte dig af BorderShops gode tilbud selvom du bliver forhindret i at komme i det valgte tidsrum. Hvis du derimod først kan komme dagen efter eller senere, skal du kontakte kundeservice

OBS! Husk, at det altid er den aktuelle pris på afhentningsdagen, der er gældende. Derfor kan prisen være en anden end den dag du bestilte varerne, hvis du afhenter senere end den valgte afhentningsdag.


Betaling

Hvilken valuta kan jeg betale med i BorderShop?

I BorderShop kan du betale med danske og svenske kroner samt Euro.
Tilbagebetaling sker i danske kroner eller i Euro.

Hvordan omregnes fra SEK/Euro til DKK?

Priserne i svenske kroner på BorderShop følger en fast svensk kurs uafhængig af bankernes. Betaler du kontant afregnes til denne kurs.

Alle transaktioner afregnes i danske kroner (DKK). Der kan være forskel på kurserne, især ved betaling med kreditkort, hvor det er dagens aktuelle kurs i din bank, der bestemmer den endelige pris.

Hvilke kreditkort kan jeg betale med?

Du kan betale med Dankort/Visa, Visa, MasterCard, American Express mfl. (pinkode SKAL altid anvendes)


Se mere under betalingsformer.

Hvilke mønter kan jeg bruge i indkøbsvognen?

I Indkøbsvognene kan du bruge 1 Euro, 10 DKK eller en vognpolet, som kan købes i info-kiosken om bord på færgen eller i BorderShop

Returnering og tilbagebetaling

Hvad gør jeg, hvis der er fejl på min kassebon?

Kasseboner skal kontrolleres INDEN forretningen forlades, da efterfølgende reklamation ikke vil være mulig.

Kan jeg returnere varer, hvis jeg har lavet et fejlkøb?

Ja, varer kan byttes inden for 14 dage, såfremt emballagen er ubrudt og kassebon forefindes.

Generelle spørgsmål

Skal jeg have pas med for at komme i BorderShoppen?

EU- og EØS-borgere skal ved indrejse og ophold i Tyskland medføre pas eller anden form af identitetskort accepteret af de tyske myndigheder i overensstemmelse med den tyske Opholdsretslovs (Freizügigkeitsgesetz).

Må man køre med pigdæk til BorderShop?

Nej, det må du ikke. Det er den tyske lovgivning, der er den gældende, og ifølge denne må du ikke køre med pigdæk til BorderShop.

Må man have barne-/klapvogn/kørestol med i BorderShop Puttgarden?

Nej, det kan man desværre ikke af sikkerhedsmæssige hensyn. Det ikke muligt, at færdes med barne-/klapvogne eller kørestole i butikken, idet der er et rullebånd mellem etagerne.